Wednesday, March 17, 2021

Mood of the day sketch - Burgberg in Sichtweite

 

After having made lots of white and blue snow sketches, the landscape now looks green and brown. The temperatures are getting higher and that day I made a walk below Burgberg forest we already had 10 ° Celsius. The soil was a bit muddy, but I found a piece of wood I could sit on for this fast sketch. I sort of tried to squeeze in everything around me, therefore the fence to my right is also in the sketch, although you would never have seen it in a photo. That is the magic in art, you are free to draw and create in your own way.


Nach meinen vielen blau-weißen Schneeskizzen hat sich die Landschaft enorm verändert. Es ist wärmer geworden und die Farben der Landschaft sind nun eher grün-braun. An diesem Tag war der Boden zwar noch ziemlich matschig und es hatte 10° Celsius, aber ich brauchte Bewegung und schnappte mir mein kleines Skizzenbuch und wanderte ein Stück unterhalb des Burgbergs. Dort setzte ich mich auf ein Stück Holz (war nicht sehr bequem) und machte eine schnelle Skizze. Der Zaun war rechts von mir und eigentlich wäre er auf einem Foto nicht zu sehen, aber als Maler habe ich die Freiheit alles einzuzeichnen, was ich möchte, also habe ich eine halbe Rundumansicht gemalt.

___

Here is an introduction to my new project: JAGST hike & paint project

No comments:

Post a Comment