Wednesday, January 22, 2020

Im Café Frank























Some days ago I had another very "productive" "everything-is-possible-Thursday". A friend and I met at Café Frank in order to chat and draw. 

Being a bit ahead of time I began with the delicious cake.  Then she came and we each drew our cakes. 

















After some interesting art talks I started with one of the large chandeliers (see below). But how to do the shimmering silver and cristal? I had to use a watercolour pencil for the drawing (... as I have forgotten to bring my little bag with all useful drawing stuff in it, including pencils and water for watercolouring. What a luck that my friend could help me out.) I decided to do the chandelier in blues and yellows.

My last drawing (see above, which is btw my personal favourite) was a watercolour of the lady behind the counter. 

Our creative time lasted about two and a half hours. Three drawings is not too bad and the best thing about that meeting is the discovery that my friend is as enthusiastic as I am when it comes to drawing and painting.

 
Vor einiger Zeit hatte ich wieder einen sehr produktiven "Alles-ist-möglich-Donnerstag". Ich hatte mich mit einer Malfreundin verabredet und wir haben uns im Café Frank getroffen. 

Ich war schon etwas vor der Zeit da und fing gleich an meinen Kuchen zu malen. Dann gab es ein grosses Hallo und wir beschäftigten uns weiter mit den Kuchen. 


















Nach Gesprächen über Material und Techniken nahm ich mir einen der grossen Kronleuchter vor. Aber wie malt man gelblich schimmerndes Silber und Kristalle, vor allem, wenn man zur Vorzeichnung nur einen Aquarellstift dabei hat (...hatte mein komplettes Mäppchen mit Bleistiften vergessen und auch mein Malwasser. Ein Glück, dass meine Freundin aushelfen konnte.) Den Kronleuchter habe ich stark vereinfacht und bin auf eine Farbkombination in blau und gelb ausgewichen. 

Unsere Kreativzeit dauerte ca. 2,5 Stunden und ich bin sehr zufrieden mit den drei Skizzen. Das Beste an diesem Spätnachmittags-Vergnügen war, zu entdecken, dass meine Freundin mindestens ebenso ausdauernd und enthusiastisch ist, wie ich, wenn es ums Malen geht.

No comments:

Post a Comment