Friday, February 8, 2019

Sketchbook Madeira - Evening Sun in Canico de Baixo

An evening in Canico de Baixo. I am very close to the sea. The sun is already going down and everything is calm. So is the sea. From far you could see the statue of Christo Rei backlit and the sun does not touch anymore that side of the coast while the stones in front are lit by the remaining sunlight. I see tiny houses in the distance above the cliffs. As it is getting darker I am done with my direct watercolour. Another beautiful, creative day on the island in the Atlantic Ocean.

to be continued...

Ein Abend in Canico de Baixo. Ich bin sehr nah am Meer auf den Klippen. Die Sonne geht langsam unter und alles ist ruhig. Auch das Meer. Von der Ferne aus kann ich die Statue des Christo Rei auf seinem Felsen sehen. Der Felsen wird nur noch von hinten her beleuchtet und sieht von hier aus dunkelgrau aus, denn die Sonne kann diese Seite der Küste nicht mehr erreichen, während die Felsen im Vordergrund noch Sonne abbekommen. Ich sehe die kleinen, weit entfernten Häuser über den Klippen. Als es dunkler wird bin ich mit meinem direkten Aquarell fertig. Es war wieder ein schöner, ereignisreicher Tag auf der Insel im Atlantik.

morgen mehr...

No comments:

Post a Comment