Wednesday, March 25, 2020

Mucha Doodle



























When I was in Prague in February I visited the Mucha Museum and bought a few postcards. Yesterday evening I doodled a bit around checking Muchas colour palette. He got a lot of earthy tones in his paintings, although I used a few greyish mixtures as well the majority of colours are brownish-red-orange. The only true unmixed colour is in the round middle right behind the face which is a lemon yellow. 

Als ich im Februar in Prag war, besuchte ich das Mucha Museum und kaufte ein paar Postkarten. Gestern Abend kritzelte ich ein wenig rum und sah mir Muchas Farb-Range etwas genauer an. Die meißten Farben sind tatsächlich Erdtöne. Ich hab auch ein paar graue Mischungen verwendet, aber die Mehrzahl der Farben sind im Bereich Braun, Rot und Orange. Die einzige nicht gemischte Farbe ist das Zitronengelb im Kreis hinter dem Kopf der Figur.

No comments:

Post a Comment