Tuesday, June 19, 2018

direct watercolour no.19 (30 in 30 days challenge) Brücke in Rothenburg




















A nice little bridge close to the city centre in Rothenburg - as I said there is plenty to paint here. I used some greens which are leftovers from my old cotman box, but needed to darken them up with deep sap green for the stronger pigments. I already filled different colors into the spots of my small cotman box, but these greens seem to last forever anyhow. Before my next travels I should have the box ready with my favourite colours.

Eine hübsche kleine Brücke in der Nähe des Zentrums von Rothenburg - es gibt hier so viel zu malen. Ich habe einige restliche Grüntöne aus meiner alten Cotman Box verwendet, die ich aber mit deep sap green noch gemischt habe, denn die Pigmente waren mir zu dünn. Die meisten Fächer meiner kleinen Palette habe ich längst mit anderen Farben gefüllt, aber das Grün scheint irgendwie ewig zu halten. Vor meiner nächsten Reise möchte ich alle meine Lieblingsfarben in die Box füllen.


No comments:

Post a Comment