Thursday, April 9, 2020

Watercolour Portrait Sketch - Monanina No. 9


























First I would like to say that the portrait is looking alike from the nose up, but the mouth and chin are different from Monanina. I did not want to correct it, as in watercolour this will lead to a mess. Accept and try again, I would say.

As for the colour part I again used a reduced palette. The five colours are indicated above. The colour winsor violet I did not know so far and am astonished how good I could use that one for shadow parts and in mixtures of cad red in the receding skin parts. 

The manufacturer indicates the following: Winsor violet (Dioxazine) is a vivid mid-shade purple pigment. When undiluted, it can be used as a deep black. It is a transparent coal tar pigment.

The colour combination of the five colours indicated above looks quite fresh and the flesh tones I could get out of the combination of cad-free red and cad-free yellow pale (W&N) is very much to my liking.

More Tests to come...


Zuerst möchte ich heute betonen,  dass das Portrait von der Nase an hochwärts tatsächlich Monanina ähnlich sieht, aber der Mund und das Kinn stimmen nicht. Ich wollte nicht herumkorrigieren, denn das endet meistens im Disaster, also lass ich es und versuch es bald noch einmal besser zu machen.

Von der Farbseite her habe ich wieder eine reduzierte Palette verwendet. Die fünf verwendeten Farben stehen oben. Das Winsor Violett hat mich überrascht, denn ich konnte es gut in Schattenpartien einsetzen und auch in Mischungen mit dem Rotton verwenden.

Der Hersteller gibt folgendes dazu an: Das Violett (Dioxazine) ist ein lebhaftes, mittleres violettes Pigment. Wenn es pur verwendet wird, kann es als tiefes Schwarz eingesetzt werden. Es ist ein transparentes Kohle-Teer Pigment.

Die Kombination der fünf oben angegebenen Farbtöne wirkt frisch und für die Hauttöne ist eine Mischung aus cad-free red und cad-free yellow pale (W&N) eine gute Wahl.

Weitere Tests folgen...

No comments:

Post a Comment