Sunday, February 3, 2019

Sketchbook Madeira - View from the cliffs

On the way to the platform you either take the lift or you take the stairs. The bathing platform is easily reachable. I started with a view of the houses that could be seen from there...but it was beginning to rain. My direct watercolour was a bit destroyed by the rain and as the rain became stronger it made me leave for not getting too wet. You can see the little splashes on my watercolour paper. Maybe I will try this view again in the next few days under better conditions...that's it for today...
  
Auf die Badeplattform kann man entweder mit dem Lift oder mit Treppen gelangen. Die Plattform ist sehr einfach erreichbar und ich hatte keine Mühe mein direktes Aquarell der Häuser, die sich am Hang festkrallten zu beginnen, aber es gab ein kleines Problem...es fing an leicht zu regnen. Mein Bild wurde dadurch etwas zerstört und als es dann doch zu naß wurde, musste ich meinen Platz verlassen und Schutz vor dem Regen suchen. An den kleinen Mustern auf meinem Blatt kann man die Punkte sehen, die die Regentropfen auf der Farbe hinterlassen. Vielleicht versuche ich den Blick an einem anderen Tag nochmal...soweit für heute...

No comments:

Post a Comment