Wednesday, January 3, 2018

Igreja II

This is another try of sketching a church from Oporto. Maybe I find some more in my photo storage. For the sky I used Manganese blue and some Ultramarine for the shadows. The thing is that I don't remember the names of the churches, so next time when I will be there I try to note down the important things. This is one of the differences to sketching directly on site, because you get much more information on the subjects you are looking at.

Nochmal ein Versuch eine Kirche aus Porto zu skizzieren. Vielleicht finde ich noch mehr Bilder dazu in meiner Ablage. Für den Himmel habe ich Manganblau verwendet und für die Schatten Ultramarine. Blöd, dass ich mir die Namen der Kirchen nicht gemerkt habe. Wenn ich das nächste Mal hinkomme werde ich da gründlicher sein und die wichtigen Dinge aufschreiben. Das ist einer der grossen Unterschiede zum Malen vor Ort, denn da bekommt man automatisch sehr viel mehr Informationen über den Ort selbst.