Wednesday, May 26, 2021

Mood of the day sketch - Brücke/Bridge Neidenfels

 

OK it is nearly impossible to sketch at the point I was sketching. Lots of gravel trucks come by and it is a bit dusty and not really calm, although it might look like it. The bridge is so narrow that only one vehicle can cross. You can imagine that at the point I was sketching cars sometimes waited to get over the bridge. 

Jagst river is still one of my favourite subjects and at this site also the decorative street sign catched my eye. White gouache had been used for the bridge and a bit for the water, as I was working again in my toned sketchbook.

OK es ist fast unmöglich an diesem Platz zu malen, denn viele Baustellenfahrzeuge kommen hier vorbei, es ist ein wenig staubig und nicht so ruhig, wie es im Bild aussieht, denn nur ein Fahrzeug passt auf die Brücke und so kommt es dass immer mal wieder Fahrzeuge direkt hinter mir warten müssen.

Die Jagst ist noch immer eines meiner bevorzugten Themen und hier hat mich auch das dekorative Strassenschild angemacht. Mit weisser Gouache habe ich die Brücke etwas aufgehellt und auch ein wenig im Wasser wurde die Weiß verwendet, denn mein aktuelles Skizzenbuch hat ja braunes Papier.

No comments:

Post a Comment