Friday, February 19, 2021

Am Biber-Bach / Beaver-Creek

 

During lockdown a daily walk in my surrounding area was necessary for keeping my lazy body moving somehow and again I found a beautiful place by the beavers creek I wanted to draw. It was already late in the afternoon, some time before sundown and the long grasses looked like they were on fire with the late afternoon sun. The white of the melting snow is a cold contrast to the warmth of the trees, the soil and the grasses. 

Während des Lockdown war es für mich wichtig, dass ich meinen trägen Körper ab und zu nach draussen bewegte, um durch die Umgebung zu durchstreifen. Fast jedesmal bekam ich dabei Ideen für ein neues Aquarell. Hier ein Bild vom gestauten Wasser des Biberdamms, von dem ich euch bereits vor einigen Tagen erzählt hatte. Es ist schon später Nachmittag und die Sonne wird bald untergehen. Die langen Gräser schauen im goldenen Licht der Sonne aus, als wenn sie in Flammen stehen würden. Der schmelzende Schnee bildet dazu einen guten Kontrast.

Another watercolour of Beaver-Creek: HERE

No comments:

Post a Comment