Friday, March 6, 2020

Snow storm End of February





















Back from Prague and into normal life. It was my "everything-is-possible-thursday" and I met with my sketching friend at the bakery-cafe in Gründelhardt. 

As I sketched the view it was already snowing. The snow continued to fall and the wind was getting stronger. Soon everything was covered with white flakes. The sky was a light greyish tone and the cars and the houses where like white-greyish. Only the barn in the right backgroud still showed its warm reddish tone. I did not draw the snowflakes as it would have disturbed the bright colours of the house.

We sat in the warm café by the window and had coffee and pretzels. My friend painted the old house opposite as well, which used to be like a guesthouse in former times. Now it became our drawing subject.

Btw I used a canson watercolour paper, 300 g which worked quite well. The colour does not flow as on the Arches, so a bit more water is needed. I still have to get used to it.

















Wieder zurück von Prag und auch wieder zurück im normalen Leben. 
Es war mein "alles-ist-möglich-Donnerstag" und ich hab mich mal wieder mit meiner Malfreundin getroffen. Diesmal in der Bäckerei in Gründelhardt. 

Als ich den Blick nach draußen vorgezeichnet habe, hatte es bereits ein wenig angefangen zu schneien. Schnell wurde daraus fast ein kleiner Schneesturm, denn auch der Wind wurde stärker. Bald war alles weiss. Der Himmel hatte nun eine hellgraue Farbe und die Häuser und Autos waren auch irgendwie grau-weiss. Nur die Scheune rechts hinten, zeigte noch immer ihre rötlich-braune Farbe. Die Schneeflocken selbst, wollte ich nicht ins Bild malen, denn das hätte die kräftige Farbe des Hauses und der Scheune für mich gestört.

Wir saßen im warmen Café am Fenster und freuten uns über Kaffee und Brezeln. Meine Freundin malte auch das alte Haus gegenüber, das früher mal ein Gasthaus gewesen ist. Jetzt wurde der "Hirsch" zu unserem Malobjekt.  

No comments:

Post a Comment