Sunday, January 12, 2020

Sketchbook Karlsbad - Lazne V - Steinfigur



























When you go to Karlsbad, for sure you drink or bath in the very healthy water, but what would be a stay there without a health treatment like a massage or the like? 

I decided to have a massage. Ready from my treatment I was waiting for my friend Dani who had the next appointment at the massage room. Time to draw. There was a stone figure I already saw when entering the building and I sat beside this bird-like figure and began to draw. The drawing was made with a waterproof creatacolor pen and the rest is a violet watercolour pen and ultramarine watercolour on top.

Here is the whole sketchbook spread of this morning.

Wenn man nach Karlsbad fährt, dann trinkt man normalerweise auch das gesunde Heilwasser, oder man badet darin. 

Ich habe mich aber für eine Massage entschieden und war gerade damit fertig. Meine Freundin Dani ist nun dran. Jetzt habe ich ein wenig Zeit zum Malen, solange ich auf sie warte.

Bereits beim Betreten des Gebäudes ist mir vorhin eine Steinfigur mit Flügeln aufgefallen. Die wollte ich malen. Ich saß direkt daneben in einem gemütlichen Sessel und machte die Vorzeichnung mit einem schwarzen Cretacolor Stift Nr. 2 und ein wenig mit einem violetten wasservermalbaren Stift. Danach kam dann die ultramarine Aquarellfarbe.

No comments:

Post a Comment