Thursday, January 9, 2020

Sketchbook Karlsbad - The bakery


























We found a nice bakery, about 300m from the big bus terminal, which had good coffee, cake and excellent christmas cookies. Everything was delicious and I had to do a fast sketch of the interior with the bakery lady in the red shirt. The bakery was traditionally decorated in green and red. For the drawing I used some watercolour pens and for painting I had my usual watercolour travel box. 

Wir fanden eine nette Bäckerei, ca. 300 m entfernt vom grossen Busterminal. Dort gab es guten Kaffee, Kuchen und sehr gutes Weihnachtsgebäck. Alles schmeckte prima und ich machte noch eine schnelle Skizze des Verkaufsraums mit der Bäckerin im roten T-Shirt. Die Bäckerei war sehr traditionell dekoriert mit grünen Zweigen und roten Kugeln und Weihnachtssternen. Für die Zeichnung habe ich Aquarellstifte und zum Malen dann mein normales Reise-Aquarellset verwendet.

 

No comments:

Post a Comment