Thursday, May 30, 2019

Marktbreit Painters Weekend - day 3 - upper Rosmaringasse





















A very chilly morning with 8 degrees Celsius awaited us this morning in Marktbreit and while one of our painters stayed down at Main river to do another Panorama painting, three of us headed uphill towards a neat tower at upper Rosmaringasse. 

As you probably remarked I made the pencil drawing already yesterday evening  on site with Moni, right before heading back to the hotel. (See my drawings spread on the bed at the end of day 2...)  

Today I could jump straight into the colours which for me is the most fun. We, Moni, Suse and I had a good chat while freezing and painting. Moni even had her gloves on for sketching the lower tower. 

Time for another hot coffee. Yesterday we discovered a very nice Restaurant and headed there for lunch as well. I am happy - painting - good company - good food!

Ein extrem kalter Morgen mit 8 Grad Celsius, der uns in Marktbreit erwartete und während einer unserer Maler ein Panorama unten am Main malen wollte, gingen wir bergaufwärts zur oberen Rosmaringasse, um die gestrige letzte Zeichnung mit Aquarellfarbe zu versehen.

Wie ihr vielleicht bemerkt habt, habe ich gestern noch eine Bleistiftzeichnung auf meinem Bett liegen sehen. Moni und ich waren gestern Abend kurz vor Schluss noch hier oben - nur für die Vorzeichnung vor Ort.

Heute konnte ich also sofort in die Farben gehen, was mir sowieso am Besten gefällt. Wir, Moni, Suse und ich haben uns sehr gut unterhalten, während wir so froren und malten. Moni hatte sogar Handschuhe zum Zeichnen an.

Es wird wieder Zeit für einen heißen Kaffee. Gestern hatten wir bereits ein nettes Lokal entdeckt, wohin wir nun gingen, um uns aufzuwärmen und um uns etwas zu stärken. Mir gehts gut - malen - gute Gesellschaft - gutes Essen!

No comments:

Post a Comment