Wednesday, March 27, 2019

watercolour portrait sketch - Value Study / "Ideas after dark"



























Yesterday evening I had an idea on how to do quick direct watercolour faces. It was already bedtime but I had to try it.

This study probably took me 10 min. (worked wet-in-wet) as I just wanted to check out the face values. Used some colour leftovers of my palette to pursue my idea and some peynes grey watercolour (which I seldomly use).
Looks a bit like a young Ronaldo ;0)

Gestern Abend hatte ich eine Idee, wie man schnelle direkte Aquarelle von Gesichtern malen könnte. Es war bereits sehr spät und eigentlich sollte ich ins Bett gehen.

Aber es musste sein und ich brachte es in 10 min. hin die Farbwerte eines Gesichtes (Naß-in-Naß) zu malen. Dafür habe ich Restfarben meiner Palette und etwas Peynes Grey für die dunklen Partien verwendet (Peynes Grey verwende ich normalerweise kaum). 
Irgendwie sieht die Person ein wenig aus wie ein junger Ronaldo ;0) 

No comments:

Post a Comment