Wednesday, October 31, 2018

Calabrese Sketchbook - Hinterland

Still the same first day we went down some steep steps to Tropea harbour after having had a first good Italian Coffee and some cannoli (with cream filling). Down at the harbour I did my second sketch of the Hinterland which did not work out for me as expected, I struggled with my colour choices...and did not leave enough white in between. Never expect anything extraordinary if you are awake since 3o'clock in the morning. I was so far from being concentrated that I stopped somewhere in between for being too tired. (BTW: The landscape is much greener in Calabria than at home - very surprising) Below see me struggling with my drawing...

more tomorrow I got to go...

Noch am selben Tag gingen wir die steilen Stufen zum Hafen von Tropea hinunter, nachdem wir erstmal einen guten italienischen Espresso getrunken und Cannoli (mit Creme-Füllung) dazu gegessen hatten. Unten am Hafen versuchte ich mein Glück mit der oberen Skizze. Mein Blick war dem Hinterland zugewandt, das Rauschen des Meeres hinter mir, aber ich war bereits sehr müde und auch etwas unzufrieden, mit dem was ich aufs Papier brachte. (Die Landschaft ist hier übrigens grüner als Zuhause) Man sieht meinen angestrengten Blick auf dem Foto... "mann bin ich müde"...ich hatte genug, denn ich war ja schon seit drei Uhr morgens auf den Beinen.

Morgen geht's weiter, jetzt erstmal zurück und schlafen...

No comments:

Post a Comment