Monday, August 13, 2018

Wir malen Crailsheim - Workshop (Vol. II)

In between my Porto stories I would like to tell you about...

The next Generation of Urban Sketchers in Crailsheim:

Beautiful weather awaited us when we met to sketch the city of Crailsheim and my very talented students did a whole lot of drawings there. We began at Bullinger Eck (the red building) and went through town till we came to Diebsturm (our last drawing of the day). We did some gouache testing in between while having an icecream and we all learned a lot from each other. I am very proud of all my students and would wish they'd all continue Urban Sketching. Thank you for the fun we had together.  Here are a few of their super drawings:

We made an exhibition for the parents. My thanks go to my students, the parents, the Jugendbüro and the very helpful staff and Frau Lindner from Stadtmuseum Crailsheim.

My special thanks go to Billy, a true Urban Sketcher who supports me in any way.




 Die nächste Generation von Urban Sketchern in Crailsheim:

Bei schönstem Wetter trafen wir uns zum Malen in der Stadt Crailsheim und meine sehr talentierten Schüler machten jede Menge Zeichnungen der Stadt. Wir begannen am Bullinger Eck und gingen dann quer durch die Stadt bis zum Diebsturm (das war unser letztes Bild des Tages). Dazwischen waren wir in der Eisdiele und testeten Gouache-Farbe aus. Wir lernten viel voneinander und hatten Spaß. Ich bin sehr stolz auf meine Schüler und freue mich, wenn sie weitermalen oder vielleicht mit dem Urban Sketching weitermachen. Vielen Dank Euch allen. Hier einige der schönen Zeichnungen. 

Für die Eltern machten wir am Ende noch eine Ausstellung im Spital. Mein Dank gilt den talentierten Schülern, den Eltern, dem Jugendbüro und den freundlichen Mitarbeitern des Museums sowie Frau Lindner vom Stadtmuseum in Crailsheim.

Mein spezieller Dank geht an Billy, eine echte Urban Sketcherin, die mich bei  allem unterstützt (leider nicht auf dem Bild).



No comments:

Post a Comment