Wednesday, August 2, 2017

Brunnen




















When I first arrived in Sommerach, I made a walk around town and had a look at the places that could probably be painted or drawn... then I sat down in a café on the main place and had lunch while sketching the fountain opposite to me. Some people stopped by, wanted to see what I did and had a talk with me. I had not yet finished neither my sketch nor my coffee when the first one of my fellow painters already arrived.  To be continued...

Als ich in Sommerach ankam, machte ich zuerst einen Stadtbummel und schaute mir die "malerische" Altstadt an, dann setzte ich mich in ein Café in der Stadtmitte und aß zu Mittag, während ich den Brunnen mit St. Georg auf der gegenüberliegenden Seite skizzierte. Einige Leute schauten mir über die Schulter und sprachen mich an. Es war sehr unterhaltsam. Ich war noch nicht mit meiner Skizze und dem Kaffee fertig als meine erste Malkollegin eintrudelte. Fortsetzung folgt...