Monday, May 17, 2021

Mood of the day sketch - a few of my cups as warmup sketches

 

Holy Monday! Here are the cups I painted on different mornings some time ago. 

I sketched different designs each day for being able to sketch the set as warmup sketches before starting larger work.

No pencil drawing necessary, just a no. 12 brush, fast strokes and a lot of water. That's the first fun in the morning.

These days I am painting much more direct watercolour as it is a lot faster and makes you concentrate on the subject even more.

Hier ein paar meiner Tassen an verschiedenen Tagen. Ich habe sie mit Kaffee gefüllt und jeweils eine Aufwärmskizze gemacht, bevor ich grössere Bilder angefangen habe.

Keine Vorzeichnung mit Bleistift nötig, nur einen 12er Pinsel, schnelle Pinselstriche und viel Wasser. Das ist der erste Spaß am Morgen.

In letzter Zeit male ich wieder mehr direkte Aquarelle, denn das lässt mich schneller sein und regt zur Konzentration auf das Objekt und die nächsten Schritte im Bild an. 

No comments:

Post a Comment