Friday, September 14, 2018

Memory of Porto: Sonniger Tag





























While the weather at home is still beautiful, in the evenings it is getting more and more autumn-like. I often remember the sunny days and evenings we had in Porto. My garden is close to fully harvested - we had an extraordinary fruit year - and I still have to cut out some time for drawing as the weather is still good enough to draw outside without freezing. I am already planning another trip since I am home for more than one month now and I nearly "digested" my last travels - I am "itching" to get back on the road...

Das Wetter ist noch immer super, aber abends merkt man, dass es herbstlich kühl wird. Ich denke viel an die sonnigen Tage und warmen Abende in Porto zurück. Mein Garten ist in der Zwischenzeit nahezu fertig beerntet. Wir hatten ein außergewöhnliches Obstjahr. Die Zeit zum draussen Malen muss man sich nehmen, denn es ist noch immer warm genug dazu. Momentan plane ich wieder eine neue Reise, denn es "juckt mich" mal wieder fortzufahren, nachdem ich nun wieder eine Zeit lang das normale Leben genießen konnte.

No comments:

Post a Comment