Friday, March 1, 2019

Im Café Weller



























Again a sketch at a Café. It was a Sunday afternoon. Had my small square sketchbook and my mini-watercolour palette with me while sitting on the sunny terrace of Café Weller. 

First we had coffee and a good cake, then what could be better than having a try with portrait sketching. 

I did a fast (approx. ten minute) watercolour portrait sketch. First some lines with a cretacolor pencil, then a few strokes of watercolour. I could have done more details if I had more time...but I am satisfied with the certain likeness. I love doing these spontaneous sketches. 

Heute nochmal eine Café-Skizze. Es war Sonntag Nachmittag. Ich hatte mein kleines quadratisches Skizzenbuch mit auf der sonnigen Terrasse des Café Weller. 

An erster Stelle stand für mich natürlich die gute Gesellschaft, der Café und der Kuchen, aber dann das Highlight für mich: Ich konnte mal wieder eine Portrait-Skizze machen, wenn auch wenig Zeit blieb. - ca. 10 min., die grobe Vorzeichnung habe ich mit einem Cretacolor Stift gemacht und dann schnell ein wenig Farbe aufgetragen. Eine gewisse Ähnlichkeit ist auf jeden Fall da.

No comments:

Post a Comment