Friday, May 7, 2021

First tulips in the front yard

 

My friend Antonella (@antonellamaraner) was sketching poppies in her garden in Italy that day and as there are no poppies yet I sketched my first tulips in the front yard. For the preliminary sketch I used different coloured pencils in order to not get too confused by the bulbs and leaves of the tulips.

To the left you see how I began my sketch. It was fun as finally the good weather is back and it is very nice to sit outside and sketch.

Meine Freundin Antonella malte an diesem Tag gerade die Mohnblumen, die in ihrem Garten in Italien wuchsen und sendete mir die Bilder. Da ich zu der Zeit noch keine Mohnblumen im Garten hatte, wollte ich die ersten Tulpen im Vorgarten malen. 


Für die Vorzeichnung verwendete ich verschiedene Buntstifte, damit ich die Blüten und Blätter besser auseinanderhalten konnte.


Unten sieht man dann meine Skizze zusammen mit den echten Tulpen.

No comments:

Post a Comment