Sunday, November 11, 2018

Calabrese Sketchbook - Before the Storm

Beachtime is on again I thought and the vendors at the beach already check my sketchbook for new drawings and ask me to show them my news and tell me their own stories by the way. One of them does big paintings he said. They are all very nice. I did my pencil drawing and chatted a bit with them. I did not see the thunderstorm rolling in from the south-east and I had already painted the formerly blue sky. Then all of a sudden it was all dark and we heard the thunder and saw the lightning. As all the Italians packed their stuff very fast I did the same and went back. This is why this drawing is still unfinished. It rained and stormed all night.

what will be tomorrow...

Bin wieder am Strand und die Verkäufer kommen bereits und schauen was ich in der Zwischenzeit wieder gemalt habe, geben ihre Kommentare dazu ab und erzählen so nebenbei ihre eigenen Geschichten. Einer von ihnen malt grosse Gemälde. Alle sind sehr nett. Meine Bleistiftzeichnung konnte ich noch machen und den Schönwetter-Himmel hatte ich bereits fertig, als es wenig später ziemlich dunkel wurde. Ein Gewittersturm rollte auf uns zu. Zuerst reagierte ich gar nicht, denn ich hätte gern mein Bild fertig gemacht, aber als die Italiener ihre Sachen hektisch zusammenpackten, dachte auch ich es wäre an der Zeit zum Hotel zurückzugehen. Ich hatte Glück und kam gerade an, als der Regen losbrach. Es stürmte und regnete die ganze Nacht.

wie wird es wohl morgen aussehen...

No comments:

Post a Comment