Thursday, June 29, 2017

Sisters

























Some time ago I bought a book about Boticelli and Italian Renaissance and I thought I could use some of the ideas behind the Boticelli paintings for my portrait painting. Inspired by a TV-Episode about a portrait Mr. Beltracchi made of his daughter in renaissance style I thought I could try something similar too but in a modern style... The detailed clothing, the ornamentation and array was my main goal. And of course you should recognize the persons somehow ;o)

Vor einiger Zeit kaufte ich ein Buch über Boticelli und die italienische Renaissance und dachte das könnte mir möglicherweise bei meinem geplanten Portrait helfen. Dazu inspiriert wurde ich durch eine TV-Episode in der Herr Beltracchi seine Tochter im Stil der Renaissance malte. Die detaillierte Darstellung der Kleidung, der Schmuck und die Anordnung war mein Haupt-Augenmerk bei meinem Bild. Und natürlich sollte man die Personen auch tatsächlich erkennen ;o)