Friday, April 14, 2017

El Perola


















Weekend in Agaete and it is very hot "in the middle of everything" (according to a young man sitting next to me at another table of the Café.) I got a good view on El Perola Pub with peanut shells spread all over the floor. An old man sat on the stone bench to the left, but I was not fast enough to draw him. He had a cognac and a coffee next to him and he simply went away too fast. So I tried the old lady in the middle, she moved and as she noticed that I drew her she walked away...not my best one ;0)

Wochenende in Agaete und es ist sehr heiss "im Zentrum der Welt" (so sagte es ein junger Mann am Nebentisch). Ich hatte einen guten Blick auf die Kneipe El Perola. Der Boden dort war über und über mit Erdnuss-Schalen bedeckt. Ein älterer Mann saß auf der steinernen Bank auf der linken Seite mit seinem kleinen Cognac und seinem Espresso. Er war leider zu schnell wieder weg, so hatte ich keine Chance ihn zu zeichnen. Also versuchte ich die ältere Lady in der Mitte zu zeichnen... sie bewegte sich leider ständig und ging dann weiter...nicht gerade meine beste Zeichnung ;0)